.

כל ההרצאות, הראיונות וההדרכות זמינים לצפיה

לצפייה מיידית הכנס פרטיך כאן:

שם *
דואר אלקטרוני *
טלפון סלולארי
ציין/י האם את/ה הורה, גננת או איש/ת חינוך *

הנה טעימה לחלק מהראיונות שיהיו בכנס

בכנס תקבלו את מיטב הכלים, הידע, הרעיונות והפתרונות ממיטב המומחים בנושאים: אינטיליגנציה חברתית אצל דור המסכים, מנהיגות הורית, כישורים חברתיים אצל ילדים עם הפרעת (מתנת) קשב וריכוז, העצמת הילד וכישוריו הרגשיים באמצעות תקשורת מקרבת, כישורים חברתיים אצל ילדים מחוננים, ועוד...

זהו אירוע חד פעמי,  בחינם

ישירות למחשב האישי שלכם

ו.......

מוזמנים לשמוע את מיטב המרצים:

איך המסכים משפיעים על האינטיליגנציה החברתית של הילדים, ומה חשוב שתיישמו בנושא כבר עכשיו.

איך מפתחים מנהיגות הורית כריזמתית. איך לכוון ילדים להאמין בעצמם ולהתמודד עם קשיים. 

איך מלמדים ילדים להתעניין באחרים, לבטא עצמם וליצור חיבור נעים ואותנטי עם הזולת. 

מדוע לחלק מהילדים המחוננים נראה שקשה יותר לתפקד מבחינה חברתית ואיך ניתן לסייע להם לתפקד טוב יותר בקבוצת השווים. 

איך ניתן לזהות קשיים בכישורים החברתיים בגילאים המוקדמים - חמישה טיפוסים של ילדים עם קשיים חברתיים, ואיך ניתן לחזק ולסייע לכל אחד מהטיפוסים להשתלב בחברה בקלות. 

איך נראים קשיים חברתיים אצל ילדי בית הספר היסודי ומה ניתן לעשות כדי לחזק אותם. 

איך לעזור לילד להתמודד עם חוסר ביטחון וקושי חברתי בעזרת תקשורת מקרבת.

ובנוסף...

איך התפקודים הניהוליים במוח משפיעים על התפקוד החברתי של ילדי ADHD. בואו לשמוע על שיטת טיפול ייחודית שפותחה באוניברסיטה העברית. 

אברי גלעד בראיון אישי מספר על הפרעת הקשב שלו, על המסע שעבר, על ההתמודדויות בילדות וכמבוגר, ועל איך הצליח להפוך את הקושי לעוצמה  (ראיון מרתק!)

איך להיות הורים רגועים וסמכותיים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז.

כל ההרצאות, הראיונות וההדרכות זמינים לצפייה 

לצפייה מיידית הכנס פרטיך כאן:

שם *
דואר אלקטרוני *
טלפון סלולארי
ציין/י האם את/ה הורה, גננת או איש/ת חינוך *

היכולת להפוך קושי לעוצמה בחיים

אברי גלעד

ראיון עם אברי גלעד על החוויות שלו כילד עם הפרעת קשב וריכוז. על העוצמות החבויות במתנה שקיבל, על המסע שעבר כאדם ועל הפתרונות שפיתח לאורך הדרך. 

אינטיליגנציה חברתית אצל דור המסכים

תמיר ליאון

אנתרופולוג יישומי, חוקר תרבות צעירה

ראיון עם תמיר ליאון על ההשפעה של המדיה, תוכן ומדיום על הילדים והנוער והסכנות הגלומות בכך.  כמו כן, תמיר ידבר על מה הורים יכולים לעשות כבר היום כדי לאפשר לילד לצרוך מדיה באופן שלא יפגע בכישורים החברתיים והרגשיים שלו. 


חברות מתוך חיבור

רינה כורש

מפתחת שיטת האימון האינטגרטיבי,  עובדת עם ילדים כבר למעלה מ-20 שנה. היא בעלת תואר שני בחינוך מיוחד מאוניברסיטת בר אילן, ומאבחנת מוסמכת בשיטת פרופ. פויירשטין.  רינה גם מטפלת מוסמכת בשיטת המסע, מטפלת בתנועה, תלמידת קבלה במשך שנים רבות ומרצה בהשתלמויות מורים במשרד החינוך.

היכולת להתחבר היא היכולת ליצור חיבור. זוהי היכולת להתעניין בזולת התעניינות אמיתית, לבטא את עצמך מתוך אותנטיות וליצור בינך לבין האחר מרחב נעים וכיפי. איך מקנים לילד מיומנויות חברתיות וכישורים בין אישיים באמצעות הכלים של האימון האינטגרטיבי לילדים ונוער.

איך לפתח מנהיגות הורית כריזמטית שתוביל ילדים לרצות להצליח למרות קשיים

דבורה עידן

מייסדת המרכז להורות כריזמטית 37 שנים. מלמדת ומובילה אלפי הורים להיות מנהיגים כריזמטיים בעיני הילדים שלהם.
מנחה קבוצות  הורים פרקטיות, מלווה בתי ספר, מנהלים וצוותי חינוך בנושא המנהיגות הכריזמתית של המורים והתלמידים. מרצה מבוקשת בחברות וארגונים בנושא הורים ילדים ומשפחה.

בהרצאה תגלו מדוע חשוב להיות הורה כריזמטי ואיך מפתחים כריזמה. איך לכוון ילדים להאמין בעצמם, למרות הקשיים והאתגרים שהחיים מזמנים. מהם הכלים שילדים צריכים כדי להצליח לפתור את הבעיות שנתקלים בהם.

איך לעזור לילד/ה שלי להתמודד עם חוסר ביטחון וקושי חברתי בעזרת תקשורת מקרבת

יעל ארבל

מומחית לתקשורת ולניהול מערכות ויחסים במשפחה בגישת תקשורת מקרבת Nonviolent Communication. מרצה, מנחה, מגשרת ומטפלת בתקשורת מקרבת (משנת 2006). עוזרת להורים לנהל תקשורת טובה עם הילדים ולייצר קרבה, רגיעה ושיתוף-פעולה בבית ללא שימוש בכוח.

הורים רבים מוטרדים מול קושי חברתי שהם חוששים שיש לילד/ה שלהם. לפעמים זה מלווה בחוסר אונים ולרוב אנחנו לא יודעים איך להגיב במצבים כאלו אז ואנחנו מנסים "לדחוף" את הילד/ה שלנו להתנסות חברתית, גם במחיר של יצירת ויכוח או מאבק כוח.
בהדרכה נדבר על איך להתחבר לילד/ה שלנו מהלב, להבין מה באמת חשוב לו, ולרתום את הכוח העוצמתי של תקשורת קרובה כדי לעזור לו להתמודד עם הקושי ולרכוש ביטחון עצמי.

איך מזהים גורמים שעלולים להפריע לילד שלכם להרגיש מסוגל בתחום החברתי רגשי

חמישה גורמים שעלולים ליצור קשיים חברתיים

שירי ואייל רזנס

שירי ואייל מלווים הורים וילדים בעבודתם הטיפולית מעל ל-8 שנים. שירי היא מרפאה בעיסוק התפתחותית, ואייל מטפל בילדים באמצעות פעילות גופנית בשיטת B.M.T לשינוי מחשבה. שירי ואייל שילבו את שני התחומים שלהם ויצרו קבוצות לשיפור וחיזוק כישורים חברתיים לילדים בגילאי 5-7 באמצעות תנועה ומשחק ופיתחו את שיטת חמש המדרגות להשתלבות חברתית של ילדים, במטרה לסייע להורים להתמודד עם אתגרי הסביבה המשתנה. 

בהרצאה שירי ואייל יציגו מתוך נסיונם האישי ועבודתם בשטח את חמשת הגורמים שעלולים להפריע לילדים להרגיש מסוגלות בתחום החברתי רגשי, ויתנו כלים פרקטיים לחיזוק המסוגלות החברתית רגשית. 

איך התפקודים הניהוליים משפיעים על הכישורים החברתיים של ילדים עם הפרעת קשב וריכוז

התערבות קוגניטיבית-תפקודית בריפוי בעיסוק, לילדים, מתבגרים ומבוגרים עם הפרעת קשב וריכוז COG-FUN

ד"ר רותי טראוב וד"ר עדינה מאיר - האוניברסיטה העברית

ד"ר עדינה מאיר, ראש בית הספר לריפוי בעיסוק של הדסה והאוניברסיטה העברית, ראש המעבדה לשיקום נוירו-קוגניטיבי, חוקרת וקלינאית מומחית בטיפול במתבגרים ומבוגרים עם ליקויים נוירו-קוגניטיביים התפתחותיים ונרכשים.

ד"ר רותי טראוב בר-אילן, מנהלת מעבדת קוג-פן , חוקרת וקלינאית מומחית בטיפול בילדים, מתבגרים ומבוגרים עם ליקויים נוירוקגניטיביים התפתחותיים, יו"ר פורום המרפאים בעיסוק בשירות אנשים עם ליקויי למידה ולקויות נלוות. ראש התוכנית ללימודי מוסמך מואץ בריפוי בעיסוק בית הספר לריפוי בעיסוק של הדסה והאוניברסיטה העברית.

ההרצאה תציג את תוכנית ההתערבות COG-FUN, שהינה גישת טיפול המיועדת לילדים, מתבגרים ומבוגרים המתמודדים עם ADHD – הפרעת קשב וריכוז. בהרצאה יושם דגש בעיקר על תוכנית ההתערבות לילדים, שנחקרה והוכחה כגישה  יעילה ביותר להתמודדות עם האתגרים הרבים שיש לאוכלוסיה זו. ההרצאה תדגים עקרונות מתוכנית ההתערבות ותיתן מידע היכן ניתן לקבל טיפול COG-FUN ומי מורשה לטפל בה.

כישורים חברתיים בקרב ילדים מחוננים

ד"ר חנה דויד

ד"ר לפסיכולוגיה חינוכית עם התמחות במחוננות. יועצת לילדים מחוננים ולבני משפחותיהם. פירסמה כ 150 מאמרים ו-14 ספרים, נמנית עם חברי מועצת המערכת של 10 כתבי עת בינלאומיים ומרצה ברחבי העולם. 

מאחר והנושא החברתי עולה כמעט בכל פורום העוסק בילדים מחוננים חשוב לתת מענה להורים שמתלבטים בשאלות רבות הקשורות בו. קיימות דיעות קדומות רבות, חצאי אמיתות ואפילו שקרים מקובלים בדבר כישוריהם החברתיים של ילדים מחוננים; בראיון זה אנסה להפריך ולו כמה מהן, ולתאר ככל שהזמן ירשה לי את המצב כהווייתו.

איך לפתח כישורים חברתיים בגן המשחקים

יערה בשן חכם

עוסקת בתחום גני המשחקים כבר למעלה מעשור, חוקרת, יועצת (גם למשרד החינוך), מרצה, מתכננת גני משחקים בשיטת "הגן החכם" שאותו פיתחה, ומחברת הספר "האוצר שמתחת לנדנדה" – הספר  הראשון בארץ העוסק בגני המשחקים.

גן המשחקים הוא אוצר נפלא של הזדמנויות לפתח כישורים התפתחותיים רבים וביניהם גם כישורים חברתיים. בהרצאה נלמד על סוגי תקשורת נפוצים בגן המשחקים, על בחירת שותפים למשחק, על ויתור, התחשבות, סובלנות, מה הילדים לומדים מילדים אחרים ולמה כדאי לשים לב כאשר הולכים עם הילדים לגן המשחקים.

איך נראים קשיים חברתיים וכישורים חברתיים בגיל בית הספר היסודי

אורי מלמד

פסיכולוג חינוכי מומחה, פסיכותרפיסט וממקימי מרכז 'כישורים' לטיפול קבוצתי בבעיות חברתיות אצל ילדים ונוער. 

בהרצאה זו נעסוק באיפיונים השונים ובמופע של קשיים חברתיים בגיל בית הספר היסודי. מיומנויות חברתיות, ככל התנהגות אחרת, מופיעות בצורות שונות בהתאם להתפתחות המנטאלית של כל ילד וילד. כך, לדוגמא, ילדים עם קשיים חברתיים בגיל גן מתאפיינים בצורה שונה מילדים בגיל בית הספר היסודי. על מנת לאפשר טיפול מותאם בכישורים חברתיים עלינו להכיר את אופיין בקבוצות הגיל השונות. 

הורות לא אינטואיטיבית לילדי ADHD: איך להיות הורים רגועים וסמכותיים לילדים מאושרים ומצליחים

מיכל מנצור

בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה, מנחת הורים מוסמכת ומאמנת, בעלת התמחות לעבודה עם בעלי הפרעת קשב ולקויות למידה. מפתחת שיטת הקש"ר המתמקדת ביחסים בין הורים לילדים כאמצעי להשבת תחושת השליטה למשפחה והעלאת הילדים על מסלול ההצלחה.

בהרצאה תלמדו מהי הטעות שהורים עושים בנסיון ללמד את הילדים שלהם התנהגות נכונהואיך היא פוגעת בסיכויים שלהם ללמוד, במקום עזור. תגלו למה כל כך קשה לילדי ADHD ליצור ולשמר קשרים חברתיים, ותקבלו עצות וטיפים איך לעזור לילדים שלכם באירוח חברים מוצלח ואיך להכין אותם לקראת מפגש חברתי מחוץ לבית.

איך עוזרים לילד להעתיק את היכולות והכשרונות שלו ממקום בו הוא מצליח ו"להדביק" אותם למקומות בהם הוא מאותגר

נורית לוי 

מנהלת מרכז הורים, מנחה בשיטת "בית שקט ורגוע" - כיצד ההורים הופכים להיות המאמנים של ילדיהם למניעת התנהגויות שליליות ופיתוח הכישורים והיכולות של הילדים.

מאמנת התנהגותית קוגניטיבית לילדים ונוער. בונה תוכניות לפיתוח מיומנויות חברתיות. מנחה ומדריכת צוותי חינוך וצוותי טיפול להתמודדות עם ילדים בעלי התנהגויות מפריעות ולשיפור התקשורת הורה-ילד- מורה- מטפל.  מחברת סדרת חוברות להורים, אנשי טיפול וחינוך - הנמכרים באמזון בשפה האנגלית והספרדית.

בהרצאה נורית תלמד כלי פרקטי אשר דרכו ניתן ללמד את הילד ל"העתיק" את היכולות והכשרונות שלו ממקום  בו הוא מצליח ו"להדביק" אותם במקומות בו הוא מאותגר. הרצאה עם המון דוגמאות כיצד אנחנו מעניקים לילד את האחריות להשתמש ביכולות שלו, גם כשקשה לו ואנחנו לא שם להזכיר לו אותם - כמו בהפסקה בבית הספר. 

הסנדרום המסתורי של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה

השפעת תפיסת הצבע על למידה וקשרים בינאישיים

ורד יהב

יועצת חינוכית, בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי ותואר ראשון במדעי ההתנהגות. מייסדת מרכז לימודי יהבים - מרכז לבגרות אקסטרנית וקיום אבחונים ובדיקות אירלן. 

תופעת אירלן (Irlen Syndrom) הינה תופעה מולדת וגנטית הגורמת לעיוות בעיבוד החזותי. בבסיס התופעה נמצא הקושי של העין והמוח לקלוט תדרים מסויימים של גלי אור, או צבע. לקשיים אלה יש השפעה ניכרת על חיי המאובחן: קשיי למידה (קריאה, העתקה, למידה), קשיים בריכוז, חוסר ויסות מוטורי, מיגרנות וכאבי בטן - וזוהי רשימה קצרה.. השכיחות באוכלוסיה היא מ-15% ומעלה, כאשר לאנשים שיש להם לקויות למידה או הפרעות קשב השכיחות גבוהה בהרבה. לסינדרום אירלן יש קשר ישיר גם ליכולות ליצור קשרים חברתיים ולהחזיק בהם לאורך זמן. במהלך ההרצאה אסביר מהו הסינדרום, מהו הקשר לכישורים חברתיים ומה ניתן לעשות.

כל ההרצאות הראיונות וההדרכות זמינים לצפייה 

לצפייה מיידית הכנס פרטיך כאן:

שם *
דואר אלקטרוני *
טלפון סלולארי
ציין/י האם את/ה הורה, גננת או איש/ת חינוך *

נוצר באמצעות מערכת רב דף מבית רב מסר

.